niedziela, 27 marca 2011

Kocha to poczeka

Szanowny Panie, wybaczam Panu. Nie to, że zatytułował Pan list w obcym języku, bo tu nie ma czego wybaczać. Ale wybaczam Panu, że musiałem czekać równo tydzień na pański list. A tyle się działo w moim życiu po drodze! Chciałem w poniedziałek podzielić się z Panem moim grzechem. Od razu to zrobię, żeby później nie zapomnieć. Bo w dzień wagarowicza trzy szesnastoletnie dziewczęta poprosiły mnie, abym kupił im dwa najtańsze piwa. Dały mi na ten cel całe cztery złote! Z myślami biłem się krótko. Po pierwsze to dzień wagarowicza a po drugie trzy szesnastki. Oczywiście piwo kupiłem i sentymenty wróciły. Ach Panie Pawle - matematyka, geografia, język polski i angielski tego dnia nie miały takiego znaczenia jak właśnie butelczyna piwa na trawca. Tak niewiele. Z tym "tak niewiele" od razu chciałbym nawiązać do Pana listu. Bo przecież, tak książkowo Pan napisał o największych przygodach. Nie trzeba świata u stóp żeby być szczęśliwy na miejscu. Pańska Góra Kalwaria a mój dzisiejszy Elbląg. Bo ja Panie Paweł siedzę w Elblągu na placówce dziennikarskiej. Małe miasto z tramwajami, z przedwojennymi cukierniami, kamienicami, piekarczykiem który obronił miasto przed krzyżakami. Bardzo mi tu dobrze, ale samotnie. No właśnie Panie Pawel i tu jest odpowiedź na pański list. Bo przez najbliższe miesiące to będzie główne uczucie przez Pana odczuwane. Nie ważne jak dużo ludzi będzie dookoła to ta najważniejsza osoba gdzieś tam w Bazyleii. Ale niech się Pan nie załamuje. Etos faceta na to zresztą niepozwala. Niech będzie Panu wszystko obojętne, nic niech nie będzie ważne, żyć i pozwolić żyć innym... co za bzdury! Dlatego, że to bzdury wybaczam Panu to całe milczenie, bo podejrzewam, że nie miał Pan czasu na fangę. Trzeba było nacieszyć się osobą panny J. Teraz zostaję Ja, koledzy i cała uboga męska grupa. Zero dam w życiu, bo ktoś kto ma w głowie tą jedną w głowie nie będzie miał innych. Kocha to poczeka - mawiają specjaliści w temacie. Tylko ile i czy rzeczywiście gdy się kocha to chce się czekać. Wścieklizna zwierząt Stefan W.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz